I'm Not Smart , I'm Just Wearing Glasses

Masuk U ke Tikah ?

" Kau sambung mana tikah ? " 
" Ambik kos apa ? "
" Haritu pointer berapa ? "
" Mohon pinjaman apa ? PTPTN ke ? "

Mesti yang baru masuk degree bulan 9 haritu biasa dah dengar soalan-soalan kat atas kan ? Hahaha tak payah nak tipu laa kalau takde sebab aku pon baru je sambung belajar ni haa. 

" U apa ? " 

Haha , UKM atau bahasa jawa dia The National University of  Malaysia. Seronok , terharu ,sedih, takut , regu-ragu, bangga semua ada perasaan ni bila bukak je result upu beberapa bulan lepas. Dalam masa yang sama keliru nak masuk UM ke UKM. Dua-dua U yang aku idamkan. Tapi sebab UM aku tak dapat kos yang aku nak, so aku pilih UKM.




" Kos apa tu kat UKM ?"

Kos Pengurusan Perniagaan , tapi tahun 2 nak tukar akaun, doakan k. Inshaa Allah. 

"Best tak UKM?"

Semestinya best , Hehee. Mula-mula takut jugak, yelaa nak masuk U kot. sebelom ni yang dekat matrik pon rasa dah besar sangat dahh tempat aku belajar. Ni masuk u lagi laa kan pelajar dia beribu-ribu kot. Tapi apa apa pon kita tetap kena move jugak kan. Dah hampir dua bulan duduk sini , Alhamdulillah semua okay dan banyak benda baru yang aku cuba buat kat sini. 
"Dapat kolej apa ? , Fakulti Apa ? "

Kolej Rahim Kajai. Mula mula dapat tau kolej rahim Kajai reaksi aku , Hah ? Apa tu ? Haha tapi serius tempat dia tenang je , sebelah padang , dekat dengan stadium. Atas pulak tu kolej aku, memang aman laa jawabnya kan. Tapi tulah jauh sikit dari fakulti. aku fakulti ekonomi dan pengurusan(FEP).



Pesanan : " Bila kau dah masuk U , jangan ingat nak enjoy je , sebab bukan senang kau nak masuk, ingat macam mana mak ayah kau carik duit untuk bagi kau dapat sambung belajar. kalau rasa macam malas nak belajar , kenang balik jasa mak ayah korang k " 
#NotetoMyself